
Comentari de text de la pàgina 92
Biografia
Filòsof austríac, nascut a Viena, de família acomodada d’origen jueu. La seva infància va transcórrer en plena Primera Guerra Mundial i, acabada la guerra, als 16 anys va decidir, per avorriment, abandonar l’escola i estudiar per compte propi. Es va inscriure a la universitat com alumne lliure -no es va matricular fins l’any 1922- i va assistir a cursos d’història, psicologia, filosofia i literatura, que tampoc va freqüentar massa, ja que només s’interessava per les matemàtiques i la física. En la seva joventut va simpatitzar amb el socialisme i, durant dos o tres mesos, es va adherirx al comunisme.
Idees principals
L'autor ens afirma que ell només admitirà un sistema si aquest es pot contrastar amb la realitat.
Diu que la ciència no dona sempre la veritat però la nega i per tant podem conèixer com no són les coses.
Títol del text
La ciència negada ens porta a la veritat
Anàlisi
En aquest text podem veure el punt de vista de Karl Popper , es veu clarament per el seu contigut que te una visio falsacionista ho podem apreciar en la part "no exigiré que un sistema científic pugui ser seleccionat , d'una evgada per sempre , en un sentit positiu ; però sí que sigui en un sentit negatiu"
També explica que un enunciat no és mai deduïble és a dir que per exemple mai podrem saber "tots els corbs són negres" però si podrem saber que "tots els corbs no són negres " i apartir de la falsetat sabrem cada evgada més com no és el món.
Comparació
El falsacionisme el podem comparar amb el inductisme (Rudolf Carnap) en aquest cas el inductisme diu que si que les teories es deriven rigorosament de fets de la experiència
No hay comentarios:
Publicar un comentario