viernes, 28 de mayo de 2010

Activitat 7





Concebre la felicitat

Per a mi concebre la felicitat és gairabé impossible ja que quan tenim coses sempre en volem de més.
Per tant com mai tindrem tot allò que desitjem sigui per la causa que sigui podriem dir que mai podrem aconseguir arribar a la felicitat total.
Per a mi la felcitat seria estar sempre amb els meus familiars , amics i tenir una bona salut, però tal i com he dit abans això és impossible , els familiars van morin , els amics es van distancianti no sabem mai com serà la nostra salut el dia de demà.
Per tant es pot ser feliç alomillor durant un temps però no per sempre.

sábado, 15 de mayo de 2010

Activitat 6


Preguntes sobre Sartre

1.A quin corrent filosòfic pertany?
A l’existencialisme, llibertat absoluta

2.Quina concepció de la llibertat defensa?
Defensa que som lliures , és a dir, som lliures si Déu no existeix

3.On va estudiar?
A l’École normale Superior de París

4. Quin és el nom de la seva dona?
Simmone de Beauvoir

5.Qui és el precedent filosòfic de Sartre?
Husserl

6.Què vol dir que l'existència es contingent?
Que podríem existir o podríem no existir.

7.Titol de la seva primera novel·la important.
La nàusea

8.L'exsistència humana te sentit segons Sartre?
No, és l’ésser humà qui li dona sentit.

9.Com es titula la conferència de Heidegger que va influir sobre Sartre?
Què és la metafísica?

10.Títol de la revista de Sartre
Les temps modernes

11.Quina es la posició sobre Dèu te Sartre?
Ateu

12.Què significa que l'infern son els altres?
Que estem exposats a les mirades dels altres

13.Titol del llibre que marca la seva incursió en el marxisme.
Crítica de la raó dialèctica.

14.En quin any va rebre el premi Nobel? Per què el va rebutjar?
1964. El va rebutjar perquè al donar-li creia que amb això perdonava i ell no tenia res que perdonar.

15.Per què va inspirar la revolta del estudiants de Maig del 1968?
Perquè defensava les seves idees contra la opressió de l’Estat.

16.Com es titulava el diari extremista que va dirigir?
La causa du Peble

17.Què significa la revolució perpetua?
Permanent

18.Què opinava sobre el terrorisme?
Defensava el terrorisme dels joves.

19.Què vol dir pensar sobre un mateix?
Pensar contra tot allò que has après al llarg de la vida.

20.Què significa que Sartre era una brúixola ètica?
Era la brúixola que guiava moralment a la població




martes, 11 de mayo de 2010

Activitat 5

Redacció

La Mafalda entra en una botiga per a demanar la clau de la felicitat i el dependent li demana una mostra , ella que no ho entén pensa que es un vell astut.

En aquestes vinyetes Mafalda vol aconseguir la clau de la felicitat , perquè creu que amb aquesta clau la tindrà , i el vell ens ensenya que no hi ha cap clau per a la felicitat , que la felicitat no es tracta d’una clau que tens i que et dura per , sinó que la felicitat són petits moments que consideres agradables , la felicitat no es permanent ja que a vegades també ens poden passar coses desagradables.
També ens mostra l’ innocència d’una nena petita , de la felicitat dels nens als quals no els hi passen coses desagradables i la saviesa i vivència d’un home ja gran.

Activitat 4


Definicions

Temperament: Conjunt de sentiments i passions que resulta difícil de modificar.

Amoral: no tenir sentit moral, no distingir entre el bé i el mal.

Consciència moral: capacitat de distingir entre el bé i el mal.

Responsabilitat: capacitat de respondre dels nostres actes.

Llibertat externa: manca de coacció externa.

Llibertat interna: manca de coacció interna.

Condicionament: absència de llibertat absoluta i total conservant la llibertat suficient per ser responsable dels propis actes.

Raó Universal: llei que regeix l'universa que implical'exiatència del destí.

Predestinacionisme: teoria que defensa que tot està predestinat, és a dir, que Déu ha determinat tot des l principi per tant, no hi ha marge per a la llibertat.

Monisme Fisicalista: redueix l'univers a matèria i els moviments dels cossos a moviments mecànics.

Principi de causalitat: principi del determinisme físic, tota causa segueix un efecte i tot efecte una causa.

Determinisme genètic: causes en les nostres actuacions que venen en la dotació genètica de cadascú de nosaltres.

Vulició: acte de la voluntat.

Indeterminisme: defensa que l'ésser humà és lliure i no està determinat.

Existencialisme: teoria filosòfica que defensa que l'existència és anterior a l'essència.

Autonomia moral: jo em dono la llei moral a mí mateix.

Nivell preconvencional: la persona té per just el que satisfà els seus interessos.

Nivel convencional: fem allò que concorda amb les lleis pròpies de la societat.

Nivell postconvencional: les persones distingeixen entre les normes de la societat i els principis morals universals.

Ètica de l'atenció o de la cura: té en compte el treball dels altres .

Principi de responsabilitat : hem de respectar el nostre entorn per deixar el món el menys pitjor del que l'hem trobat.

miércoles, 28 de abril de 2010

Activitat 3


Un dilema hipotètic

A Europa viu una dona que pateix un tipus especial de càncer i es morirà aviat. Hi ha un medicament que els metges pensen que la pot salvar, És una forma de radio que un farmacèutic de la mateixa ciutat acaba de descobrir. La droga és cara, però el farmacèutic està cobrant deu vegades el que li ha costat fer-la. Va pagar 200 euros pel material i n’està cobrant 2000 per una petita dosi. El marit de la dona malalta, Heinz, demana diners a tothom que coneix, però només pot reunir 1000 euros, la meitat del que costa. Li diu al farmacèutic que la seva zona s’està morint i li suplica que li vengui el medicament més barat o que deixi que li pagui més endavant. El farmacèutic diu:
- No, jo el vaig descobrir i en trauré diners.
Heinz està desesperat i pensa atracar l’establiment per robar el medicament per a la seva dona


1. Heinz ha de robar el medicament? Per què o per què no?
Jo crec que Heinz si que ha de robar el medicament , perquè es a vida o mort , no te una altra solució.

2. Si Heinz no estimés la seva dona, hauria de robar el medicament per ella? És Heinz responsable del que li passi a la seva dona? Per què o per què no?
Doncs encara que no la estimi crec que ho ha de fer , perque segurament la apreciarà. De cap manera Heinz és responable de la malaltia , el càncer no ho pot probocar una persona.

3. Té Heinz la mateixa responsabilitat amb la seva dona en cas que no l’estimi? Per què o per què no?
Sí , perquè és una vida , i tothom té dret a viure , ell l'ha d'ajudar.

4. Si suposem que la persona malalta no és la seva dona sinó un estrany, Heinz ha de robar el medicament? Per què o per què no?
Crec que no l'hauria de robar , si no coneixes a la persona no t'esforçes en fer una cosa que potser en porta a la pressó. No és el mateix que si et toca d'aprop.

5. La gent ha de fer qualsevol cosa per salvar la vida dels altres en qualsevol cas?
Jo crec que si coneixes a la persona si , però si no la coneixes et costa una mica més encara que ho has de fer .

6. El fet que Heinz robi contra la llei. Això fa que sigui moralment dolent? La gent ha de fer tot el possible per evitar anar en contra de la llei?
No , perquè té una bona causa , home si es per una cosa tan extrema com per aquesta crec que sí.

viernes, 16 de abril de 2010

Activitat 2


Comentari de text de la pàgina 138

Biografia

Luci Anneu Sèneca, usualment conegut com a Sèneca o Sèneca el Jove (4 aC - 65) va ser un filòsof romà, polític, dramaturg i, en una obra, humorista, de l'edat d'argent de la literatura llatina.

Idees principals

En aquest text Sèneca ens diu que l'home no està dominat que té llibertat i que tria el camí que ell vol.

Títol del text
No hi ha destí , l'home lliure.

Anàlisi

Aquest text ens explica i dona una visió de que l'home és lliure que pot triar i que no hi ha cap destí que el limiti."Que ha de ser fort davant les dificultats" i aprofitar els béns de la naturalesa i preocuparse de sí mateix , tot això fa que sigui mestre i propietari de la seva vida.

Comparació

Aquesta visió que ens dona Sèneca l apodem comprar amb el determinisme cosmològic ja que aquest es basa en que l'ésser humà està determinat per el destíque el mana , per tant en aquest cas l'home no seria artífex de la seva vida ja que seria el destí.



martes, 2 de marzo de 2010

Activitat 1 : Tercer trimestre






Existeix el destí o som lliures?

Jo crec que no hi ha res predestinat a realitzar , que el destí imposat no existeix , és a dir que tenim l'opció de poder elegir alló que volem i quan nosaltres volem i de la manera que ens plagui clar sempre tenint en compte les nostres possibilitats, és a dir que la nostra possibilitat de llibertat per actuar a la vida és limitada , però existeix ,per tant no estem sotmesos a cap destí , no estem predestinars a cap cosa, no crec que cada pas que jo doni estigui escrit sinó que cada pas que jo doni hagi estat per alguna causa que jo mateix he decidit, cadascú té la possibillitat d'elecció i l'ésser humà sempre elegeix el millor camí per aconseguir la felicitat, ens movem per els nostres interessos dels quals som responsables.
Penso que el destí no és una altra cosa que alló que amb les nostres decicions construim i que pertant el fem adequat allò que volem arribar.

Jean Paul Sartre